fbpx

לכל אחד מאיתנו יש את החבר או את המכר שאוכל ואוכל ואינו משמין, פעם תהיתם מה מאפשר לאותו אדם להישאר רזה ולא להשמין חוץ מהתירוץ בו כל אחד משתמש כדי להפסיק לחשוב שהכל זה ‘גנים’. אז ככה – נכון שגנטיקה משחקת תפקיד לא קטן בנטייה להשמנה אצל כל אדם אך מעבר לכך יש מספר גורמים אחרים שידועים לנו על אותם אנשים המאפשרים להם לאכול ולא לשמין.
דבר הראשון ששמתי לב אליו כשהתבוננתי והתעניינתי בהרגליהם ובשגרתם היומית של אותם האנשים שרזים מטבעם הוא שאף אחד מהם אבל אף אחד מהם לא סופר קלוריות. כלומר חשוב להבין שאותם בני האדם שמתהלכים בינינו, גושי בשר עצם ושומן לא סופרים שום דבר כדי להישאר רזים ! לא יאומן נכון ? בפעם הבאה כשאתם מציבים לעצמכם יעד, תדעו מה הוא – לא לרדת כמות מסוימת של משקל אלא לחזור לאיזון ולהיות אדם רזה ללא מאמץ.

יופי לאחר שהבנתם מה היעד שלכם בוא נמנה מספר סיבות המאפשרות לאותם אנשים להישאר רזים ללא שום מאמץ למעט שגרה יומית והחלטות נכונות:
עצירה בזמן, כלומר אין להם את הצורך בלהכניס אוכל מיותר, הם חיים ב’שפע’ מבחינה פסיכולוגית בידיעה שמותר הכל מהכל ויש מספיק מסביב, הם לא חוסכים מעצמם ויוצרים מאזן קלורי שלילי מודע ובכך מרגישים צורך לאכול מעבר לאיזור נוחות שלהם קרי ‘אני עומד להתפוצץ מרוב שאכלתי’.
שליטה עצמית, במידה והם יודעים שהם הולכים לצאת ולאכול ארוחה גדולה או להתשתתף באירוע מסוים הם אוכלים פחות במשך היום בתמורה לפינוק אותו יקבלו באותו הערב. תהליך זה קורה בצורה טבעית ולא כמעין ארוחת שחיתות מתוכננת, כמו כן באירוע זה הם לא יסבבו סביב האוכל וינסו לדחוף כמה שיותר ממנו.
תחומי עניין – יש להם מגוון רב של תחומי עניין והם עסוקים בעשייה או יש להם מקורות הנאה פיזיים נוספים חוץ מאוכל (ספר, מוזיקה או כוס יין בערב) אם הדברים נצרכים בצורה מעודנת ומבוקרת, כלומר מגוון של הנאות המרכיבות את ‘עוגת ההנאות’ שלהם.

התמדדות עם רעב – בעיניהם רעב הוא לא דבר רע והוא חלק משגרת היום יום, הם לא מנסים להעלים אותו תמידית ויכולים לתפקד עם תחושת רעב קלה כמעין משהו שגרתי בחייהם ובכך לא לתת לרעב קונוטציה או התייחסות שלילית כמו שיש לכל אדם שעושה ‘דיאטה’, כלומר הם לא נלחצים מכל תחושת רעב קטנה ונותנים לה להשפיע על מצב רוחם או מהלך יומם.
מיעוט החשיבות לאוכל – אוכל הוא לא משהו קריטי עבורם (מפני שהם לא מכורים אליו, כלומר נהנים מחווית האכילה וממשיכים בעיסוקיהם) והם יכולים להסתפק במשהו פשוט בידיעה שאחר יהיה אפשר להתפנק שהם ירצו.

לסיכום להיות רזה בצורה ‘טבעית’ או המחסור ב’יכולת’ להשמין הוא מכלול דברים המשפיעים על שגרת יומו ואורח חייו של האדם ומאפשרות לו לא ליפול אל תוך ‘מעגל ההשמנה’ על ידי גישה פסיכולוגית נכונה ואיזון גופני, לא בהכרח כל אדם שהוא רזה מטבעו הוא ‘בריא’ או מנהל אורח חיים הנחשב בעינכם ‘בריא’ אבל עצם העובדה כי אינו שמן מראה כי קיים אצלו איזון באורח החיים הספציפי שלו יחסית להרגלי צריכת המזון שלו.

מה שאיפשר לאדם לשרוד במשך אלפי שנים הוא יצר ההשרדות שלו, יצר ההשרדות מורכב מ2 מרכיבים עיקריים : תצרוכת מזון מספקת והדחף להתרבות, יש יצרים נוספים......
כללי 1.1       ברוכים הבאים לתקנון ‘אחת ליום’, מפעילת האתר המשמש כחנות וירטואלית (להלן: “האתר“)., בעלת הזכויות באתר ובכל התוכן הדיגטלי והפיזי, הינה הפתרון א.ס. בע”מ (להלן: “החברה”) מרחוב ערוגות 3 לוד. 1.2 בתקנון זה ו/או בכל חלק אחר באתר, השימוש בלשון זכר הינו לצורכי נוחות בלבד. כל האמור בו מתייחס לנשים וגברים כאחד. 1.3      […]...
טבלת השוואה בין שיטת ‘אחת ליום’ לבין שאר הפתרונות הקיימים כיום ✔️ – התנאי קיים  ? – קיים אצל חלק מהמתחרים ❌ – אינו קיים כלל תנאי הכרחי להצלחת התהליך אחת ליום מתחרים הרגשת שפע בתהליך הירידה במשקל ✔️ ? ירידה במשקל ללא הרעבה מכוונת ✔️ ? השארת אוכל כמקור הנאה בשגרה ✔️ ? תהליך […]...
‘עוגת ההנאות‘ היא עוגה דמיונית המורכבת מכלל הדברים המסבים לנו הנאה בשגרת היום יום שלנו, אך מכאן עולה שאלה הכרחית שהיא – אם יש לנו צורך כל הזמן למלא את העוגה אז מה גורם אצלנו לירידה ברמת ההנאה או אפשר לומר ל’סבל’?. להלן כמה דוגמאות: רגשות שליליים שעולים בנו עקב חוסר קבלה עצמית (בעיקר עקב […]...
מעט רקע בסיסי על מנת להבין שגוף האדם הוא מכונה כה מורכבת שעדיין לא יודעים את כל הדברים והדרכים שבהם קורים תהליכים מסוימים. בגוף האדם קיימים מגוון הורמונים שהם מעין מפקדים המופרשים מבסיסים ברחבי הגוף (בלוטות) והם אומרים לחיילים בשטח מה לעשות. נתחיל מהסבר פשוט על כמה הורמונים כי בטוח נתקלתם במושגים כמו אינסולין ועוד’. […]...
בגוף האדם קיים מנגון ניתור של הכנסה והוצאה קלוריות ע”י הורמונים מנגנון זה בחלקו מבוסס על הורמון הלפטין. למנגנון זה לצורך העיניין נקרא מנגנון ‘מד הדלק’ בדומה לרכב הוא מנתר את כמות הדלק (שומן) במיכל הדלק (גוף האדם). בעת צריכה מופרזת של קלוריות ‘ריקות’ (ללא ויטמינים ומינרלים) הדלקתיות בגוף האדם עולה וכתוצאה מכך נפגע מנגון ‘מד הדלק’ עקב כך […]...